ForsideOm os   - Præsentation   - Kontakt os   - Samarbejdspartnere   - PersondataHvorfor tage stilling?   - Hvorfor tage stilling?   - AskespredningSamtalen   - Generelt   - Gravsted   - Kiste / Urne   - Tøj / Sengetøj   - Kisteilægning   - Højtideligheden   - Blomster   - Stenhugger   - Dødsannonce   - Urnenedsættelse / Spredning af askeRustvogn - hest eller motor   - Hestetrukket rustvogn   - Rustvogn - motor   - Hvorfor hedder det en rustvogn?Efterladte   - Huskeliste   - Når voksne, børn og unge misterGalleri   - Kistepynt   - Opsats / kransePriser   - Priser   - Prisliste - oversigt   - Bisættelse/brænding   - Begravelse


 
 
 
   
 
 

Rustvogn - motor

Vores rustvogn er en bordeauxfarvet Audi A6 Quattro, årgang 1997, som med udgangen af februar 2017 har rundet 215.000 kørte km.

Bilen er bygget i Tyskland, er med automat gear og en benzindrevet V6 motor der yder 175 HK

Kisterummet er lavet med en hæve/sænke funktion af ”slæden” således at det er muligt at medbringe 2 kister. Derudover er bilen lavet med et magasinrum i højre side, hvor vi opbevarer vores båre, trillevogn o.l.

Vi købte bilen som brugt i 2007, hvor vi hentede den i en lille by i nærheden af Hannover, Tyskland.

Som med så meget andet, er der også med rustvogne stor forskel fra land til land, og som bilen var indrettet da vi hentede den i Tyskland, levede den ikke op til vores krav om udseende i kisterummet.I Tyskland indretter man rustvognene med poleret stål overalt i kisterummet, da de ikke kun bliver brugt ved bisættelser/begravelser, men også ved transport af trafikdræbte direkte fra ulykkesstedet. Hvis et trafikuheld i Tyskland er med øjebliklig dødelig udgang, er det den nærmest vagthavende bedemand der kommer på ulykkesstedet og henter den trafikdræbte. Rustvogne i Tyskland er derfor indrettet på en måde så de er nemme at rengøre i kisterummet.  

Efter hjemkomsten fra Tyskland, skulle bilen derfor gennem en ”lille” ændring/justering i kisterummet, således at den kunne præsentere sig som vi gerne ville have den til. (Tæppe – gardiner – ovalt vindue til førerkabine samt andre småting.)

Da vi tilbage i 2007 skulle have udskiftet vores rustvogn, lå det os meget på sinde at der IKKE skulle indkøbes en fabriksny rustvogn til kr. 950.000 eller mere. Derimod søgte vi en pæn, præsentabel og motorkraftig bil med et tidsløst design.

Denne beslutning skete ud fra 2 grunde:

For det første er der kun et sted at hente de mange penge til forrentning af så dyr en bil – nemlig hos de familier der kontakter os for hjælp omkring et dødsfald,

For det andet vil en helt ny rustvogn til 950.000 kr. eller mere, sende et helt forkert budskab i forhold til det vi ønsker med vores forretning. I vores øjne kan man godt komme herfra på en flot, pæn og anstændig måde UDEN man behøver at køre i en ny bil til 950.000 eller mere.

Vi syntes selv at vi har en flot og præsentabel rustvogn, og vi er stolte af at vi i 2017 kunne fejre bilens 20 års fødselsdag. 



Rustvogn

Rustvogn - front 



 

Rustvogn - motor

Vores rustvogn er en bordeauxfarvet Audi A6 Quattro, årgang 1997, som med udgangen af februar 2017 har rundet 215.000 kørte km.

Bilen er bygget i Tyskland, er med automat gear og en benzindrevet V6 motor der yder 175 HK

Kisterummet er lavet med en hæve/sænke funktion af ”slæden” således at det er muligt at medbringe 2 kister. Derudover er bilen lavet med et magasinrum i højre side, hvor vi opbevarer vores båre, trillevogn o.l.

Vi købte bilen som brugt i 2007, hvor vi hentede den i en lille by i nærheden af Hannover, Tyskland.

Som med så meget andet, er der også med rustvogne stor forskel fra land til land, og som bilen var indrettet da vi hentede den i Tyskland, levede den ikke op til vores krav om udseende i kisterummet.I Tyskland indretter man rustvognene med poleret stål overalt i kisterummet, da de ikke kun bliver brugt ved bisættelser/begravelser, men også ved transport af trafikdræbte direkte fra ulykkesstedet. Hvis et trafikuheld i Tyskland er med øjebliklig dødelig udgang, er det den nærmest vagthavende bedemand der kommer på ulykkesstedet og henter den trafikdræbte. Rustvogne i Tyskland er derfor indrettet på en måde så de er nemme at rengøre i kisterummet.  

Efter hjemkomsten fra Tyskland, skulle bilen derfor gennem en ”lille” ændring/justering i kisterummet, således at den kunne præsentere sig som vi gerne ville have den til. (Tæppe – gardiner – ovalt vindue til førerkabine samt andre småting.)

Da vi tilbage i 2007 skulle have udskiftet vores rustvogn, lå det os meget på sinde at der IKKE skulle indkøbes en fabriksny rustvogn til kr. 950.000 eller mere. Derimod søgte vi en pæn, præsentabel og motorkraftig bil med et tidsløst design.

Denne beslutning skete ud fra 2 grunde:

For det første er der kun et sted at hente de mange penge til forrentning af så dyr en bil – nemlig hos de familier der kontakter os for hjælp omkring et dødsfald,

For det andet vil en helt ny rustvogn til 950.000 kr. eller mere, sende et helt forkert budskab i forhold til det vi ønsker med vores forretning. I vores øjne kan man godt komme herfra på en flot, pæn og anstændig måde UDEN man behøver at køre i en ny bil til 950.000 eller mere.

Vi syntes selv at vi har en flot og præsentabel rustvogn, og vi er stolte af at vi i 2017 kunne fejre bilens 20 års fødselsdag. 

 

Rustvogn

Rustvogn - front 


 

Begravelsesforretningen Fyen & Langesø

Skibhusvej 76
5000 Odense C

Blæsbjergvej 4, Langesø
5462 Morud
CVR: 25501527

Telefon: 66 12 03 66 | Mail: begravforr.fyen@firma.tele.dk

Mit Sidste Ønske



Hent folderen "Mit Sidste Ønske" som PDF fil

Klik her for at åbne den


Website: ntkr.com I/S - tlf. 66 11 68 57 | Brug af Cookies - læs mere

 
Begravelsesforretningen Fyen & Langesø   Mit Sidste Ønske
Skibhusvej 76
5000 Odense C

Blæsbjergvej 4, Langesø
5462 Morud

  Telefon: 66 12 03 66
Mail: begravforr.fyen@firma.tele.dk

Telefon: 66 12 03 66
CVR: 25501527
    Hent folderen "Mit Sidste Ønske" som PDF fil

Klik her for at åbne den


Website: ntkr.com I/S - tlf. 66 11 68 57 | Brug af Cookies - læs mere